Sdílejte:

Praktické tipy, jak naplno využít Microsoft Teams

Zefektivnění vaší každodenní práce

Publikováno: 26. 02. 2025
Man,Working,From,Home,Having,Online,Group,Videoconference,On,Laptop

Microsoft Teams není jen komunikační platforma, ale jedná se o multifunkční prostředí, které dokáže propojit váš tým, projekty i dokumenty. Pokud jeho funkce využijete naplno, můžete zefektivnit práci v celé firmě, ušetřit čas a zlepšit celkovou spolupráci. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak na to. 

1. komunikační kanály

Kanály v Microsoft Teams vám mohou pomoci udržet přehled v projektech, tématech napříč týmy i odděleními. Je dobře známo, že jeden obecný chat zahltí celou firmu spoustou zbytečných informací. Vytvořte si strukturované kanály, které odpovídají vaším individuálním potřebám. 

  • Tip: Pojmenovávejte kanály jasně, například: „Marketing – Kampaně Q1“„HR – Aktuální nábory“ nebo „IT – Hotline pro zákazníky“.  
  • Propojení se SharePoint: Dokumenty sdílené v kanálech se automaticky ukládají na odpovídající SharePoint knihovnu. Přístup k nim najdete v daném kanále na kartě Soubory“Tím zajistíte, že vše bude zálohováno a snadno dohledatelné i mimo Microsoft Teams. 
Hand,Touch,On,Document,For,Send,Of,Document,On,Internet.

2. Automatické sdílení dokumentů na SharePoint

Sdílení a správa dokumentů je v Microsoft Teams extrémně jednoduchá, a to díky integraci s aplikací SharePoint. 

  • Jak na to: Dokumenty nahrané do karty Soubory“ se automaticky synchronizují s odpovídající složkou na SharePoint. K těmto dokumentům mohou členové týmu přistupovat jak prostřednictvím Microsoft Teams, tak přímo přes Microsoft SharePoint.  
  • Výhody: Můžete nastavovat oprávnění, verzování dokumentů pro efektivní správu souborů v rámci celé firmy nebo konkrétního týmu.  
  • Tip: Přidejte do kanálu kartu Webová stránka“ a odkazujte přímo na konkrétní SharePoint stránku nebo důležitou sekci webu vašeho týmu a nahrajte všechny důležité dokumenty do karty Soubory“ v kanálu, aby byly přístupné všem členům týmu.  

3. Propojení s Plannerem

Microsoft Planner je nástroj pro plánování a správu úkolů. Víte ale, že Microsoft Teams umožňuje snadnou integraci Microsoft Planner přímo do konkrétních kanálů? 

  • Jak na to: V daném kanálu klikněte na „+“ (přidání nové karty) a vyberte Planner“. Vytvořte nový úkol nebo připojte existující.  
  • Tip: Každý úkol můžete doplnit o termíny, přílohy nebo komentáře – a tým bude mít díky tomu vše na jednom místě. Tento přístup je ideální pro sledování projektů a termínů.
Hands,Pressing,Ctrl,Alt,Del,On,Computer,Keyboard,,With,Black

4. Použití klávesových zkratek

Zrychlete svou práci v Teams pomocí klávesových zkratek. Zde je několik nejužitečnějších:  

  • Zobrazení  klávesových zkratekCtrl+tečka (.)
  • Přejděte na Hledat = Ctrl+E (ve webové aplikaci Ctrl+ Alt+E)
  • Nový chat = Ctrl+N (ve webové aplikaci: levý Alt+N)
  • Zavřít = Esc 
  • Nápověda = F1 ( ve webové aplikaci Ctrl+F1)

5. Poznámky a automatizované zápisy ze schůzek

Během schůzek v Teams si můžete vést sdílené poznámky. Ve schůzce klikněte na tři tečky a vyberte Poznámky ze schůzky Než zahájíte schůzku, ujistěte se, že je v Microsoft Teams aktivována funkce automatického zápisu. Tuto možnost můžete zapnout v nastavení schůzky nebo během jejího průběhu.

  • Tip: Poznámky se automaticky ukládají do příslušného kanálu nebo chatu, takže je snadno dohledáte. Můžete je také strukturovat pomocí nadpisů nebo seznamů. 
  • Tip: Během schůzky otevřete nabídku „Více“ (tři tečky) a vyberte možnost „Nahrát a přepsat“ a poté „Spustit přepis“. Pokud je povoleno, systém začne automaticky zaznamenávat mluvené slovo do textové podoby. 

6. Nastavení notifikací a tichý režim

Notifikace mohou být užitečné, ale zároveň vám mohou brát zbytečně čas. Nastavte si je podle potřeb.  

  • Jak na to: Klikněte na svůj profilový obrázek ->Nastavení“ -> Oznámení a aktivita“. Zde si můžete nastavit, jakým způsobem vás o nich bude Microsoft Teams informovat. 
  • Tip: Pokud potřebujete nerušeně pracovat, nastavte si „Tichý režim“ nebo jednoduše přepněte stav na Nerušit“. 

Závěr

Microsoft Teams nabízí spousty možností pro efektivní týmovou spolupráci, a pokud jej propojíte s nástroji jako je SharePoint, Planner nebo další aplikace Microsoft 365, získáte skutečně komplexní pracovní prostředí. Máte-li zájem o získání více informací o Microsoft 365, kontaktujte nás zde a naši odborníci se vám budou rádi věnovat.

Starší příspěvky:

Power BI je nástroj od Microsoftu, který vám umožní:  vizualizovat data (grafy, tabulky….), propojit různé zdroje (Excel, SharePoint, SQL, webové

Představte si, že máte digitálního kolegu, který nikdy nezapomene udělat úkol, který jste mu zadali, rozumí předaným informacím, zvládne se

Praktické tipy, jak naplno využít Microsoft Teams

Man,Working,From,Home,Having,Online,Group,Videoconference,On,Laptop

Microsoft Teams není jen komunikační platforma, ale jedná se o multifunkční prostředí, které dokáže propojit váš tým, projekty i dokumenty. Pokud jeho funkce využijete naplno, můžete zefektivnit práci v celé firmě, ušetřit čas a zlepšit celkovou spolupráci. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak na to. 

1. komunikační kanály

Kanály v Microsoft Teams vám mohou pomoci udržet přehled v projektech, tématech napříč týmy i odděleními. Je dobře známo, že jeden obecný chat zahltí celou firmu spoustou zbytečných informací. Vytvořte si strukturované kanály, které odpovídají vaším individuálním potřebám. 

  • Tip: Pojmenovávejte kanály jasně, například: „Marketing – Kampaně Q1“„HR – Aktuální nábory“ nebo „IT – Hotline pro zákazníky“.  
  • Propojení se SharePoint: Dokumenty sdílené v kanálech se automaticky ukládají na odpovídající SharePoint knihovnu. Přístup k nim najdete v daném kanále na kartě Soubory“Tím zajistíte, že vše bude zálohováno a snadno dohledatelné i mimo Microsoft Teams. 
Hand,Touch,On,Document,For,Send,Of,Document,On,Internet.

2. Automatické sdílení dokumentů na SharePoint

Sdílení a správa dokumentů je v Microsoft Teams extrémně jednoduchá, a to díky integraci s aplikací SharePoint. 

  • Jak na to: Dokumenty nahrané do karty Soubory“ se automaticky synchronizují s odpovídající složkou na SharePoint. K těmto dokumentům mohou členové týmu přistupovat jak prostřednictvím Microsoft Teams, tak přímo přes Microsoft SharePoint.  
  • Výhody: Můžete nastavovat oprávnění, verzování dokumentů pro efektivní správu souborů v rámci celé firmy nebo konkrétního týmu.  
  • Tip: Přidejte do kanálu kartu Webová stránka“ a odkazujte přímo na konkrétní SharePoint stránku nebo důležitou sekci webu vašeho týmu a nahrajte všechny důležité dokumenty do karty Soubory“ v kanálu, aby byly přístupné všem členům týmu.  

3. Propojení s Plannerem

Microsoft Planner je nástroj pro plánování a správu úkolů. Víte ale, že Microsoft Teams umožňuje snadnou integraci Microsoft Planner přímo do konkrétních kanálů? 

  • Jak na to: V daném kanálu klikněte na „+“ (přidání nové karty) a vyberte Planner“. Vytvořte nový úkol nebo připojte existující.  
  • Tip: Každý úkol můžete doplnit o termíny, přílohy nebo komentáře – a tým bude mít díky tomu vše na jednom místě. Tento přístup je ideální pro sledování projektů a termínů.
Hands,Pressing,Ctrl,Alt,Del,On,Computer,Keyboard,,With,Black

4. Použití klávesových zkratek

Zrychlete svou práci v Teams pomocí klávesových zkratek. Zde je několik nejužitečnějších:  

  • Zobrazení  klávesových zkratekCtrl+tečka (.)
  • Přejděte na Hledat = Ctrl+E (ve webové aplikaci Ctrl+ Alt+E)
  • Nový chat = Ctrl+N (ve webové aplikaci: levý Alt+N)
  • Zavřít = Esc 
  • Nápověda = F1 ( ve webové aplikaci Ctrl+F1)

5. Poznámky a automatizované zápisy ze schůzek

Během schůzek v Teams si můžete vést sdílené poznámky. Ve schůzce klikněte na tři tečky a vyberte Poznámky ze schůzky Než zahájíte schůzku, ujistěte se, že je v Microsoft Teams aktivována funkce automatického zápisu. Tuto možnost můžete zapnout v nastavení schůzky nebo během jejího průběhu.

  • Tip: Poznámky se automaticky ukládají do příslušného kanálu nebo chatu, takže je snadno dohledáte. Můžete je také strukturovat pomocí nadpisů nebo seznamů. 
  • Tip: Během schůzky otevřete nabídku „Více“ (tři tečky) a vyberte možnost „Nahrát a přepsat“ a poté „Spustit přepis“. Pokud je povoleno, systém začne automaticky zaznamenávat mluvené slovo do textové podoby. 

6. Nastavení notifikací a tichý režim

Notifikace mohou být užitečné, ale zároveň vám mohou brát zbytečně čas. Nastavte si je podle potřeb.  

  • Jak na to: Klikněte na svůj profilový obrázek ->Nastavení“ -> Oznámení a aktivita“. Zde si můžete nastavit, jakým způsobem vás o nich bude Microsoft Teams informovat. 
  • Tip: Pokud potřebujete nerušeně pracovat, nastavte si „Tichý režim“ nebo jednoduše přepněte stav na Nerušit“. 

Závěr

Microsoft Teams nabízí spousty možností pro efektivní týmovou spolupráci, a pokud jej propojíte s nástroji jako je SharePoint, Planner nebo další aplikace Microsoft 365, získáte skutečně komplexní pracovní prostředí. Máte-li zájem o získání více informací o Microsoft 365, kontaktujte nás zde a naši odborníci se vám budou rádi věnovat.

Sdílet aktualitu:

Nezmeškejte novinky

Neodkládejte řešení technologických problémů.
Spojte se se zkušeným partnerem, který je vyřeší za vás.